Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΧΡΕΩΣΕΩΝ? ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ, ΔΗΛΩΣΤΕ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ ΤΙΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΣΑΣ

 
Όπως είναι γνωστό ο ΟΑΕΕ δρα σε καθεστώς χούντας με χρεώσεις εκτός πραγματικότητας. Όμως η ανάγκη για πληρωμή των τρελών χρεώσεων ή για υπαγωγή στην ρύθμιση μερικές φορές είναι αναπόφευκτη για να μπορέσει ο ανήμπορος ασφαλισμένος να θεωρήσει βιβλία και στοιχεία στην εφορία.
Καταρχήν ευχή όλων μας είναι να μπορεί κάποιος να πληρώνει τις εισφορές του στον ΟΑΕΕ και αν οφείλει να μπορεί σταδιακά να εξοφλήσει μέσω ρύθμισης. Όμως από τους 380.000 οφειλέτες προσήλθαν για ρύθμιση μόνο 28.000, άρα κάτι δεν πάει καλά.Η απορία που έχω ακούσει αρκετές φορές είναι αν η υπαγωγή σε ρύθμιση οφειλών στον ΟΑΕΕ αποτελεί τεκμήριο αποδοχής των χρεώσεων του ΟΑΕΕ έως εκείνη την στιγμή.
Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ο ΟΑΕΕ σε ενδεχόμενη δικαστική διαμάχη θα χρησιμοποιήσει την υπαγωγή στην ρύθμιση ως αποδοχή από τον ασφαλισμένο των έως τότε χρεώσεων. Δεν γνωρίζω εάν αυτό αποτελεί πάγια νομολογία του Ελληνικού Δικαίου.


Αυτό που έχω να προτείνω όμως είναι το ακόλουθο:
Σε κάθε περίπτωση που ένας ασφαλισμένος του ΟΑΕΕ οφείλει χρήματα στο Ταμείο και θέλει να προχωρήσει σε ρύθμιση να προηγηθεί εκ μέρους του η κατάθεση μιας επιστολής στο πρωτόκολλο του ΟΑΕΕ με την οποία θα εκδηλώνει τις αντιρρήσεις του σχετικά με βασικά σημεία των χρεώσεων του ΟΑΕΕ και να δηλώνει ότι θα προχωρήσει στην ρύθμιση αναγκαστικά και μόνο επειδή θέλει να θεωρήσει βιβλία και στοιχεία στην εφορία ή επειδή χρειάζεται την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Στην επιστολή του να αμφισβητήσει, τουλάχιστον, τα ακόλουθα:
  1. την χρέωση εισφορών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όσο διάστημα όφειλε τις εισφορές και εξαιτίας αυτού ο ΟΑΕΕ δεν του παρείχε την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
  2. το ύψος των εισφορών, ειδικά τα χρόνια μετά το 2009 όποτε και τα εισοδήματα ξεκίνησαν να μειώνονται ραγδαία
  3. το επιτόκιο με βάση το οποίο τοκίζει τις οφειλές ο ΟΑΕΕ

Αυτά είναι τα τρία βασικά οικονομικά ζητήματα που δεν πρέπει να αποδεχθεί ανεπιφύλακτα ο ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ, σε κάθε περίπτωση και ειδικά όταν προχωράει σε ρύθμιση.
Η αμφισβήτηση δεν εξασφαλίζει κάτι αλλά με δεδομένο ότι θα γίνει εγγράφως και θα λάβει αριθμό πρωτοκόλλου από τον ΟΑΕΕ θα είναι μια απόδειξη στο δικαστήριο ότι «δεν αποδέχτηκα τις χρεώσεις, είχα δηλώσει τις αντιθέσεις μου, αναγκάστηκα να μπω στην ρύθμιση».

1 σχόλιο:

  1. Παρακαλώ ζητώ την βοήθειά σας με το πρόβλημα μου με χρεώσεις ΟΑΕΕ.
    Παρόλο ότι πάντοτε ήμουν ασφαλισμένος στο ΙΚΑ πριν από οκτώ χρόνια άρχισε η κατά την γνώμη μου η μη ανταποδοτική σχέση μου με το ΟΑΕΕ. Ήμουν πολλά χρόνια μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας στην οποία δούλευα. Το 2005, λόγο ότι απέκτησα μετοχές της εταιρίας αυτής ξεκίνησε η υποχρέωση εισφορών στο ΟΑΕΕ . Εκείνη την εποχή, πριν την κρίση, η εταιρία ανέλαβε να πληρώνει τις εισφορές εκ μέρος μου. Με την κρίση, στις 31/03/2011 η εταιρία σταμάτησε να πληρώνει τις εισφορές και ξεκίνησε δικαστικές διαδικασίες να απαλλαχτούν τα μέλη του ΔΣ που ήσαν μέτοχοι (ήμασταν τρείς) από διπλές χρεώσεις ταυτόχρονα σε δύο ταμεία. Από τότε άρχισαν να συσσωρεύονται απλήρωτες χρεώσεις. Ενάμιση χρόνια αργότερα, στις 8/10/2012, η εταιρία πτώχευσε, το δικαστήριο δεν έγινε ποτέ, και εγώ σήμερα χρωστώ στο ΟΑΕΕ €12.000Ευρώ και είμαι άνεργος! Έχω προσπαθήσει με τον δικηγόρο μου να αναγνωριστεί διακοπή σχέσης μου με το ΟΑΕΕ την ημερομηνία πτώχευσης αλλά τυπικά είμαι ακόμα «μέλος» του ΔΣ μέχρι να ολοκληρωθεί η πτωχευτική διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει πολλά ακόμα χρόνια.
    Πρέπει να κάνω τώρα διακανονισμό των παλαιών οφειλών μέχρι την ημερομηνία πτώχευσης (περίπου €5.875 ευρώ) και τι να κάνω με τις συνεχιζόμενες χρεώσεις που τρέχουν εν τω μεταξύ και δεν έχω να τα πληρώσω; Φοβάμαι πολύ ότι σύντομα θα μου κάνουν ποινική δίωξη, κατασχέσεις κλπ.
    Σας ευχαριστώ.
    Αλέξανδρος Ντόντης
    aldodis@otenet.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή